Kväll

Har precis badat efter dansen nu! Och eftersom det är Lucia så ska jag gotta extra mycket nu! :D
För er som kollat bloggen tidigare vet att jag har en godis kalender och eftersom jag spar och då har så har jag massa godis som jag ska nomma i mig nu!! :D



Fick ett svar på mitt Lucia frågande!! :D

"Nu börjar du ställa riktiga historikerfrågor. :P Varför det blev just helgonet Lucia som blev "Lucia" i Sverige minns jag dock inte exakt. Det var någon svensk snubbe som importerade Luciasången från Italien. "

"Herman Lindqvist har gjort en spännande dokumentär om det där och andra saker som man hävdar är "svenska". Minns i alla fall att en av de första Luciorna i dagens form uppstod på Lunds universitet". :)
/Linnea
Här har ni hennes blogg som är grymt mysig den!   http://ollaiver.blogspot.com/

Kommentarer
Postat av: Linnea O.

Trevligt att bli publicerad på din blogg, som inte är så pjåkig den heller ;) Gilla julstämning!

2010-12-14 @ 14:18:37
URL: http://ollaiver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0