Uppsala Stadsteater

Nu har jag då börjat min praktik på Uppsala stadsteater! Jag sitter i kostymförrådet med en massa sköna damer! Verkligen underbara kollegar måste jag påpeka! Dagen började med att jag kom vid 9, presenterade mig för alla, sen hade vi ett litet möte :) Efter det vart det fikapaus, inget klagade från min sida. Sedan sattes alla i arbete inklusive jag då jag fick sy i trycknappar (som tar en förjävla lång tid att sy) i en blus. Men det knäppaste var att vid typ 10/ halv 11 tiden så började det stickas i händerna ungefär som att man förlorat allt blod och de rusar tillbaka. Och sen svullnar mina händer upp och ser ut som feta grillpinnar.... men jag kör vidare och händerna blir lite normala sen efter lunch.
Men sen så kommer det tillbaka... och så har det vart sen resten av dagen... men jag och mamma har bestämt att vi ska avvakta och se hur det ser ut imorrn :)
Men iallfall har haft en kul dag med mycket syandet och roligt prat! Dock hörde jag inte allt prat då jag fått lock för öronen dagen till ära... JIPPE!
Men nu ska jag äta godis och snart sova, PUSS <3


Här ser ni kläder från nya föreställningen Romeo och Julia där Merja (min boss)
sitter och fixar till det sista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0