Lycklig?

Idag när jag åkte buss så hörde jag någon 96:a sitta och prata med sin kompis bakom mig.
Då han brister ut "Jag tror att pengar kan köpa lycka" och så satt han och hans kompis och diskutera kring detta, likaså sa han "jag kan nog klara av att vara lycklig och rik ska du se". Detta fick mig att börja tänka, kan man bara bestämma sig för att vara lycklig? Det kan det vara så lätt att bara bestämma sig "Nej nu jävlar ska jag vara lycklig" eller? Så svårt är det väll inte, är ju bara att börja tänka glada tankar! Eller kommer folk anse att du är en egoist som enbart gör det du vill för att kunna vara lycklig? Tycker detta är en ytterst svår fråga med många svar på...
Någon som har ett trevligt råd får den gärna dela med sig!
Kluven kille med ett glatt humör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0