Vart är världen påväg??

Idag när jag åkte buss hem i spöregnet så hände något som fick mig att fundera på vart världen var påväg!

Nämligen så att vi åker raksträckan där mellan slottet och akademiska sjukhuset (utanför kunskaps gymnasiet) då kommer det en söt liten gullig cyklist cyklandes där i all iver att inte bli allt för blöt!
Och inte nog med detta, utan de är så mycket vatten på gatan så man ser att de börjar svämma över på trottoaren, jag ser hur bussen börjar närma sig pölen som svämmat över, precis som cyklisten gör!
Sen..
SPLASCH!
tror ni att busscchauffören bromasde in? försökte svänga liter åt vänster? Nepp han brydde sig inte ens, och den där stackars cyklisten (måste erkänna att jag satt och skrattade på bussen!) vart HELT nerdränkt av vatten! Liksom kom största vågen rakt över henne... Stackare :( Det fick mig att undra vart världen är påväg.. vill bara säga till chaufförn att karma is a bitch ;)


Ungefär så här såg hon ut innan olyckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0